Prečo vyžadovanie telefonickej objednávky nie je žiadnou sekiráciou
Pri práci v mojom kaderníckom salóne s názvom „Dominika Fabová Hair Studio“ v Košiciach sa pomerne často stretávam okrem iného s nasledovným. Na vopred telefonicky dohodnutý termín príde zákazníčka. Nanesiem jej farbu na vlasy a posadím ju do „čakacieho kútika“, kým prípravky pôsobia. Vtom vojde iná klientka, spravidla staršia pani s dotazom, či ju „len rýchlo ostrihám“.
Žiaľ, pri všetkej úcte a rešpekte k potenciálnej zákazníčke, neostrihám. Jednoducho to nejde.
Za prvé, ja sa
každej mojej stálej, ale aj potenciálnej novej klientke
chcem venovať naplno. Presne tak, ako o tom píšem v inom mojom blogu. V prípade, kedy napr. tá zmienená nanesená farba na vlasy má pôsobiť presne stanovený čas, si nedovolím pustiť sa medzitým do niečoho iného. Aby som neriskovala ani tú najmenšiu chybu.
A za druhé, ja
ako dobrá kaderníčka nie som strihací stroj.
Síce by som rada ako stroj zarábala, samozrejme, ako asi každý. Som však človek a potrebujem aj pauzu na jedlo či aspoň na kávu. Ak by som sa jej pre nejakú takúto netrpezivú okoloidúcu klientku vzdala, mohlo by sa stať, že potom neodvediem 100%-ný výkon pri mojej pôvodnej zákazníčke. A to je v mojich očiach (keďže sa snažím byť naozaj zodpovednou kaderníčkou) väčší „prúser“ než odmietnutie inej klientky.
Nepíšuc o tom, že nepracujem poctivo a tvrdo na to, aby som sa úplne zodrala. Snažím sa
poskytovať perfektné kadernícke služby v Košiciach,
no zároveň nežijem iba pre prácu. A aj tento fakt sa v konečnom dôsledku odzrkadľuje na kvalite mojej práce. A tiež na tom, že mi sústavne pribúdajú
lojálne a stále sa vracajúce zákazníčky.
Ktoré nie z nejakého pocitu povinnosti, ale preto, že sú absolútne spokojné s mojimi kaderníckymi službami, posielajú ku mne aj svoje kamarátky a známe. Každá žena, ktorej aspoň trocha záleží na jej vlasoch (takže vlastne by stačilo napísať „každá žena“) dovtedy
hľadá dobré hair studio, kým dobré hair studio nenájde.
Ty sama, čitateľka týchto riadkov vieš, koľkých kamarátok a známych si sa pýtala a koľké kaderníčky si vystriedala, kým si natrafila na mňa. To bol čiastočne žart, samozrejme. Ale len čiastočne – pretože o tom, že prevádzkujem v očiach mojich zákazníčok naozaj
kvalitné hair studio, svedčí ich záujem
o moje služby. Na čom som veľmi, naozaj veľmi hrdá a za čo som obrovsky vďačná.