Prosím, čítaj skôr, než sa rozhodneš požiadať ma o termín
Na podklade mojich niekoľkoročných skúseností som bola donútená spísať toto faq pre moje (hlavne tie budúce) klientky. Lebo niekedy si ľudia akoby neuvedomujú, že aj tá vlasová štylistka je len človek.
Prečo sa treba objednávať telefonicky a nie online
Naozaj nemám možnosť (časovú ani kapacitnú) hľadať vyhovujúci termín prostredníctvom výmeny 20 správ cez messenger. Je mi ľúto, nejde to. Prosím, zdvihni mobil, vytoč to známe 0915-250-032 a doslova do minúty máš termín. Samozrejme, iba cez pracovný čas, čiže cez pracovný deň medzi 10.00 a 18.00. Ak nebudem dvíhať, zavolám naspäť hneď, ako to pôjde. Viac o tom v tomto blogu v novom okne.
Nemrhaj tvojím vlastným ani mojím časom
Napr. tým, že pri našom telefonickom rozhovore porovnávaš ceny, ktoré mám ja ako vlasová štylistka a ktoré má „socialistická“ kaderníčka v tvojom vchode. Určite vieš, prečo chceš ísť k Dominike Fabovej. Ináč by si nevolala. Či cenu farbenia u profesionálnej vlasovej štylistky, akou som ja – a napr. v drogérii či dokonca v Kauflande. To ani nepotrebuje ďalší komentár.
Vlasová štylistka cez mobil nedokáže zhodnotiť vlasy
a navrhnúť postup, ako ich dať dokopy. Musím ich vidieť a cítiť na to, aby som ti mohla povedať, ako rýchlo im budem vedieť pomôcť. Lebo pomôcť viem vždy, som profesionálna vlasová štylistka. Ak si však roky tvoje vlasy devastovala, dvoma sedeniami ich nezachránim.
Prečo záloha na sobotu či mimopracovný čas?
Z tohto pravidla neexistujú výnimky. Ponúkam možnosť uhradiť ju nielen v hotovosti na prevádzke, ale aj prevodom na účet v štyroch (naozaj štyroch!) rôznych bankách: ČSOB, UniCredit, mBank a SLSP. Aby sa eliminovali obavy, že mi do predmetnej soboty nestihne nabehnúť. Ak to nestačí, mám PayPal účet a tiež je možné uhradiť ju virtuálnou menou: Bitcoin, Bitcoin Cash, Ethereum alebo Litecoin. Stačí to? Jedine čítačku kreditiek postrádam.
Pochop, že aj vlasová štylistka má súkromný život
A je (som) ochotná venovať ti z neho kúsok. Pretože som vlasová štylistka a zároveň žena. Viem pochopiť ženské potreby a rada im vyjdem v ústrety. Môj partner to chápe a akceptuje. ALE. Ak to má byť na úkor nášho spoločného voľna, vyžadujem istotu, že nebudem sedieť polhodinu na prevádzke zbytočne. Lebo ty večer predtým „záhadne“ ochorieš a navyše ti „mobil spadne do wc misy“. Ergo nemôžeš mi dať vedieť, že si môžem urobiť voľno… Týmto som si prešla v menej skúsených časoch, ďakujem.
Nechoď do kaderníctva chorá ani prechladnutá
Mne péenku nikto nepreplatí. Preto si vyhradzujem právo odmietnuť zákazníčku, ktorá má priamo na mňa hodinu či dve kýchať a sopliť. Je mi ľúto, ale empatický človek na toto príde aj sám.
Meškať má zákazníčka nárok max. 10 minút
Ak má tvoje meškanie trvať dlhšie, musela si si toho byť vedomá vopred. Vtedy je slušné a úctivé dať vedieť. Teda aspoň ja to tak robím.
Ak objednaná zákazníčka nedá vedieť, že nepríde,
prichádza o mňa ako o svoju (potenciálnu) kaderníčku. Žiaľ, v tej chvíli končí naša spolupráca a viac ti nezdvihnem telefón. A rovnako sa zachová každá vlasová štylistka. Pripravila si ma o čas, ktorý mi nikto na svete nevynahradí.