Ako už vo dverách spoznať kvalitné kaderníctvo I.
Až prekvapivo často sa stretávam s hypotetickou otázkou, ako sa dá spoznať kvalitné kaderníctvo, z ktorého zákazníčka takmer určite odíde spokojná. Pýtajú sa ma na to nie moje kamarátky a známe, samozrejme. Tie nemajú čo riešiť, pretože sú
absolútne spokojné s mojimi kaderníckymi službami.
Otázky toho typu dostávam napr. od mimo košických záujemkýň, ktoré žijú priďaleko na to, aby sa aspoň z času na čas mohli zastaviť u mňa. Samozrejme, mám aj zákazníčky nielen z okolia Košíc, ale aj z Prešova, z Michaloviec či dokonca zo Spišskej Novej Vsi, kde
údajne zúfalo postrádajú kvalitné kaderníctvo.
Každý však nemá finančné možnosti, aby cestoval niekoľko desiatok kilometrov od bydliska. A to napriek tomu, že pre nás, ženy ide o korunu krásy a do tej sme ochotné investovať naozaj dosť. (Na hnev našich partnerov a manželov. Investíciu do šikovnej a spoľahlivej kaderníčky si však žiadna žena nenechá vyhovoriť.)
Mám dokonca klientky aj zo zahraničia, no o tom viac v inom blogu (pribudne v blízkej budúcnosti).
Nuž, podľa mojich niekoľkoročných
skúseností kvalitné kaderníctvo možno spoznať
hneď vo dverách napr. podľa toho, že sa treba objednať telefonicky (súvisiace info v ďalšom okne). Chlap, ktorý chce len skrátiť jednoduchú frizúru, môže mať, prirodzene, šťastie a natrafiť na „hluché miesto“ kaderníčky, ktorá mu vyhovie na počkanie. Avšak ako
profesionálna kaderníčka s dobrým renomé a s klientelou,
ktorá je spokojná a teda verná, si nedokážem predstaviť, že by nejaká zákazníčka prišla a ja by som práve vtedy mala dostatočný časový priestor na farbenie či kvalitný účes. To je jednoducho technicky nepredstaviteľné a nemožné.
Ono to nie je len o tom, že spravidla mám na každý deň vopred naplánované telefonické objednávky. Že mám takmer
denne na programe zo dve či tri farbenia, účesy či kúry.
A že je tým pádom ťažké nájsť si medzi nimi dostatočne dlhý voľný časový úsek na to, aby som stihla klientku, ktorá ide „náhodou okolo“ a napadne jej nechať sa ostrihať či nafarbiť. Je to aj o tom, že sa snažím nebrať priveľa zákaziek v jeden deň. Aby som sa
každej mojej zákazníčke mohla venovať naplno.
Ináč sa pracuje takým tým mechanickým „strihacím strojom“, zamestnaným v masových kaderníctvach. A úplne ináč sa pracuje kaderníčke, akou som ja. Ergo kaderníčke, pracujúcej sama na seba, ktorá dáva všetku
snahu, záujem a energiu do koruny krásy zákazníčky.
Do tej koruny krásy, do tých vlasov a toho účesu, ktoré jej klientka zverila s dôverou. S vierou, že odíde dobre ostrihaná, s ošetrenými vlasmi, s nádherným a stabilným účesom. Lebo tak odchádzajú klientky od
kvalitných a spoľahlivých kaderníčok,
medzi ktoré si dovolím so všetkou skromnosťou a obrovskou pokorou radiť aj samu seba. Napokon, moje referencie hovoria samé za seba.